رنگ‌های پودری الکتروستاتیک نوعی از رنگ‌های پوششی و تزئینی  صنعتی می باشد که به خدمات رنگ کوره ای نیز شهرت دارد. این روش گزینه مناسبی برای  برای پوشش سطوح فلزی است، که کمترین آثار مخرب را در محیط زیست به جا می گذارد.

فرآیند رنگ الکتروستاتیک آلومینیوم عملیاتی است که  طی آن ذرات ریز جامد به واسطه پیوندهای شیمیایی برروی سطح مورد نظر قرار می گیرد. به این صورت که رنگ‌های پودری جامد با ابعاد بسیار ریز به وسیله تفنگ‌های مخصوص روی قطعه مشخص پاشیده می‌شود، به این منظور‌که ‌فلز یا جسم مورد نظر به دلیل اتصال یافتن به زمین و به کمک سیسنتم ارت  دارای بار منفی و  دانه‌های رنگ دارای بار مثبت شده در نتیجه این کار یعنی پیوند یونی رنگ به قطعه چسبیده می شود.


 

 

 

 

سپس قطعه را برای تثبیت رنگ در کوره‌هایی با دمای 200 تا 250  سانتیگراد به مدت 10 تا 20 دقیقه قرار می‌گیرد‌. ذرات ریز جامد ذوب شده در سطح فلز، همجوش شده و درنتیجه کاری یکنواخت مقاوم و ضخیم حاصل می شود.

این نوع  رنگ‌آمیزی دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌های براق و مات می‌باشد‌. رنگ‌هایی با طیف روشن، دمایی پایین و زمان بیشتر و رنگ‌هایی با طیف تیره دمایی بالا و زمان کمتر برای حرارت دیدن و آماده شدن لازم دارند.

گروه فنی مهندسی آلوما